Kenniscentrum Huur

Servicemelding plaatsen

Je woont in huurhuis, gestoffeerd of gemeubileerd. Er kan altijd iets kapot gaan. We leggen je uit wat je dan precies moet doen

Besluit kleine herstellingen

Huurder en verhuurder hebben elk een eigen verantwoordelijkheid voor onderhoud van de huurwoning. Voor renovatie gelden speciale regels, zowel voor huurder als voor verhuurder. Dit is allemaal wettelijk vastgelegd door de Rijksoverheid.

Over het algemeen geldt:
• Kleine reparaties zijn voor rekening van de huurder, grote reparaties en groot onderhoud zijn
voor rekening van de verhuurder
• Bij kleine reparaties moet de huurder makkelijk erbij kunnen en de reparatie moet weinig kosten
met zich mee brengen. Zo niet, dan is de reparatie alsnog voor rekening van de verhuurder
• De huurder moet de beheerder toegang tot de huurwoning geven, zodat  het
onderhoud of de reparatie kan uitvoeren.

Voor meer informatie over het besluit kleine herstellingen kun je terecht bij onze serviceafdeling. Je kunt ze ook een mail sturen via service@stoit.nl

Hoe maak ik een servicemelding?

Gaat er iets kapot in je huurwoning? Meldt het vooral binnen 24 uur, tijdens kantoortijden. Controleer ook even je huurcontract om te zien bij wie je de melding moet maken. Valt jouw woning binnen het beheer van Stoit Groep B.V.? Dan kun je het volgende doen:

  1. Maak een ticket aan op service.stoit.nl. Meldt hier wat de melding is en probeer duidelijke foto’s of filmpje mee te sturen.
  2.  Lukt het niet om een ticket aan te maken? Stuur dan een zo goed mogelijk gedetailleerde mail met foto’s of filmpje naar service@stoit.nl. Je ontvangt dan de volgende werkdag een reactie
  3. Heb je een grote calamiteit zoals brand? Zorg ervoor dat jij en/of familieleden/medebewoners direct in veiligheid worden gebracht. Bel 112!
  4. Gebeurt er iets buiten onze kantooruren, weekend of tijdens feestdagen? Bel dan met de calamiteitenlijn: 040 240 54 48. De operator helpt je verder. Let op: dit is alleen bij echte noodgevallen. Wees ervan bewust dat er eventuele extra kosten in rekening worden gebracht wanneer de melding niet urgent is.

Valt jouw woning buiten het beheer van Stoit Groep B.V.? Dan dien je contact te zoeken met jouw verhuurder. Deze zal dan jouw probleem zo snel mogelijk verhelpen.

Terug naar overzicht

Gerelateerde artikelen